México, a revolución anunciada.

O pasado 20 de novembro cumpriuse un século do inicio da Revolución Mexicana. Unha loita que foi expresión das arelas das clases populares, ateigada de represións e feitos heroicos, sacrificios, e moitas veces retratada nos filmes baixo os tópicos despectivos do imperialismo norteamericano.

Política reivindicativa da CGTP-IN para 2011 (Portugal).

Polo seu interese, a seguir reproducimos o texto do documento POLÍTICA REIVINDICATIVA DA CGTP-IN PARA 2011, aprobado pola central sindical portuguesa e no que se fixan os obxectivos e propostas para o ano vindeiro.

O pós-Lula é Dilma.

Os brasileiros decidiram que depois do Lula querem a continuação e o aprofundamento do seu governo. Preferiram a Dilma – a coordenadora e responsável central pelo desempenho ascendente dos últimos 5 anos do governo, que desemboca no recorde de 83% de apoio e 3% de rejeição – para sucedê-lo.

O legado deixado por Néstor Kirchner.

Diferentemente dos seus principais aliados regionais Hugo Chávez, Luiz Inácio Lula da Silva e Evo Morales, que chegam à presidência como autêntica expressão da nova geração de partidos políticos e movimentos sociais legitimados na oposição ao “Consenso de Washington”, a ascensão de Néstor Kirchner, de extensa trajetória no peronismo, buscou recompor a credibilidade do sistema político e econômico, afetado pelo quadro de crise de amplas proporções gerado pelo colapso financeiro que levou ao fim do governo de Fernando De la Rua em 2001.

A sublevação na ONU (1ª e 2ª parte)

A reunião da terça-feira passada, 26 de outubro, da Assembleia Geral da ONU, que se supõe seja a máxima autoridade política do planeta, foi convocada com um objetivo tantas vezes repetido que já se torna familiar: "Necessidade de pôr fim ao bloqueio econômico, comercial e financeiro imposto pelos Estados Unidos da América contra Cuba."

Pensións: espremendo ao débil.

Non é a primeira vez que desde a CEOE, o Banco de España e o Goberno se dramatiza sobre a situación futura das pensións, que estarían en perigo porque o gasto aumenta máis rápido que os ingresos. A solución que se dá sempre é a mesma: rebaixar a contía. Para o cal se pretende aumentar a idade de aceso á xubilación así como o tempo que se colle como media para o calculo da contía da pensión. Deste xeito as xubilacións obrigatorias, do sistema público, serian moi básicas e insuficientes, polo que se forzaría a que un grande número de asalariados e asalariadas se adheriran a fundos privados, dando pulo ao lucro empresarial (á especulación) nunha prestación esencial na que ate o momento a actividade privada tivo un papel marxinal.

A natureza parasitária do actual sistema monetário.

Mesmo as pessoas mais educadas, por vezes enganadas pelos media dominantes e os chamados "peritos", deixam de identificar a causa básica da actual retracção económica e tendem a confundir o sintoma (inflação, desemprego, etc) com a causa. Outros factores incorrectos do seu desencadeamento muitas vezes são atribuídos à inerente cobiça humana, à super-população, aos baby boomers [NT 1] , ao abandono do padrão ouro, à reserva bancária fraccionária [NT 2] , às divisas fiduciárias, ao super-consumo e até mesmo à tecnologia.

Cursos de Formación Sindical 2010-2011

A seguir preséntase o folleto no que se recolle a oferta de Cursos de Formación Sindical que FESGA oferta á Confederación Intersindical Galega (CIG). Estas accións de formación intersectorial, teñen por obxecto contribuír a un mellor coñecemento da lexislación laboral, a negociación colectiva, o cálculo de nóminas e liquidacións e a adquisición de habilidades sociais e comunicacionais.

A crise econômica e a resistência na Europa.

Passados mais de 2 anos do momento simbólico de deflagração da crise econômica atual, a realidade dos países e economias afetadas ao redor do mundo é bastante discrepante. Em meados de setembro de 2008, a situação das instituições financeiras norte-americanas revelava-se insustentável. A partir da quebra do banco Lehman Brothers, verifica-se uma espécie de efeito-dominó sobre um conjunto de instituições bancárias e de crédito naquele país. É a chamada crise do “sub-prime”, fortemente afetada pelo mercado hipotecário do setor imobiliário e da construção civil.

2018 · Fundación Moncho Reboiras para o estudo e a divulgación da realidade social e sindical na Galiza